Hoppa till innehåll

Så har det gått så långt…

januari 25, 2012

…att man måste hitta ett utlopp för sina åsikter!

Denna blogg kommer behandla vetenskapliga och ovetenskapliga aspekter av främst läkemedelsanvändning och annan peroral terapi. Min målsättning är att upplysa om hur lite vi faktiskt vet och hur lätt det är att tolka subjektiva upplevelser som objektiva fakta.

Min utgångspunkt baseras på en åsikt om att man som individ ansvarar för sin egen hälsa och för att kunna göra det behöver man vara väl informerad. Jag vänder mig alltså inte mot existensen och användningen av exempelvis homeopati, men jag tar definitivt strid mot påståenden om att det skulle vara vetenskapligt. Man får bli salig på sin tro, men jag har mycket svårt för de som säljer sina varor under falsk flagg.

Idealismen bakom den ”informationsteknikfrihet” som bloggar är en del av omfattar enligt vissa rätten att fritt kommentera det som har skrivits. Efter att ha läst otaliga kommentarer på diverse bloggar är jag inte helt övertygad. Vi får se hur kommenteringsfunktionen kommer fungera här – har jag tur kanske jag inte ens får några läsare…

From → Åsikter

Kommentera

Lämna en kommentar